Medium.com Nedir?

medium.com
Birkaç gün önce "Blogger Nasıl Daha Güzel Olabilirdi?" adlı bir yazımı paylaşmıştım. Bu yazıda blogger'ın daha inovatif olması gerektiğini ve blogger'a eklenebilecek aklımdaki özelliklerden bahsetmiştim. Bu özellikler arasında bir yazıyı okuduğumda yan tarafta benzer yazıların da gelmesi ve blogları kategori halinde bir sayfada görmek istediğimden bahsetmiştim.

Çok sık kullanmamama rağmen, bu düşüncelerimle paralel olduğunu sonradan farkettiğim medium.com diye bir blog sistemi var zaten. Bu site de yaratıcı ve farklı fikirlere ulaşabilir, hatta kendiniz de bir hesap açıp deneme, makale, şiir veya herhangi bir yazınızı paylaşabilirsiniz. Ayrıca ilgi alanlarınızı seçip, ekranınızda o konular da yazılar çıkmasını sağlayabilirsiniz. 

Medium İlgi Alanları
medium.com


Sitenin farklı olan tarafı ise,
Bir yazıyı okuduğum zaman, o an okuduğum yazıya benzer altta makaleler öneriyor ve ben bir yazı için geldiğim siteden neredeyse 4-5 tane yazı okuyarak çıkıyorum. Ortam olarak da çok seviyorum medium.com'u. Çünkü daha interaktif bir ortammış gibi geliyor bana. Okuduğum yazılara beğeni ve yorumlar bırakabiliyorum. Tavsiye edilen yazılar kısmımda da beğendiğim yazılar görünüyor. Böylelikle profilime giren okuyucular da beğendiğim içeriklere bakıp bilgi sahibi olabiliyor. 

Medium.com Benzer Yazılar
medium.com


Medium.com benim için blog aleminin Youtube'udur. Yazarlarından mıdır ortamından mı bilemiyorum, rastgele bir yazı çıksa bile okuyasım geliyor..  

YORUM YAZ:

10 Yorumlar

  1. Zamanında Medium hesabı açtım bende. Ama blog gibi sevemedim ben 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani blogger siteyi kontrol açısından daha özgür bir yer. Medium.com'un felsefesi ise biraz daha farklı. Blog tasarımlarının, logonun veya reklam gibi unsurların olmadığı, sadece yazı yazmaya odaklı bir blog sistemi. Yayınları okuduğumda sade ve hep aynı arka planın olması okunurluk açısından gözümü yormuyor. İki platformundan artıları var, ben iki platformu da seviyorum :)

      Sil
  2. ilginçmiş aslında..bi ara kayıt olup öğrenmek lazım..işleyişini pek bilmiyorum ama mynet ve blogcunun eski versiyonları gibi bir şey olmuş..bilgi için tşkr..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üye olurken, sanat, kültür veya teknoloji gibi ilgi alanlarinizi seçiyorsunuz ona göre ilgili yayınlar karşınıza çıkıyor. Ruca ederim 😃

      Sil
  3. Medium'a olan saygım tamamen twitterdan geliyor :) Bu işte twitter'ın parmağı olduğu için medium'u seviyorum. Onun dışın blog için önerebileceğim platformlar; blogger, tumblr, wordpress.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Medium hakkında twitter'ın bir parmağı olduğunu bilmiyordum. Önerdiklerinden bir tek tumblr'ı beğenemedim veya çözemedim diyebilirim. Fotoğraf üzerine bir blogdu yanılmıyorsam.

      Sil
  4. Medium, Twitter kurucuları Evan Williams ve Biz Stone tarafından, 140 karakterle yetinemeyen kullanıcıları için Ağustos 2012'de oluşturulmuş mikro blog platformu.;)

    YanıtlaSil
  5. Yazınızı okuduktan sonra bir medium hesabı edindim. Blogdaki yazılarımı aynı anda orada da paylaşabileceğimi görünce daha mutlu oldum. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek mutlu oldum vesile olduğum için.:) Medium'u kullanmak daha kolay hem. Sadece istediğiniz her şeyi yapamıyorsunuz tasarımda falan.. iki taraflı blog yazmanızın size artıları da olacaktır, başarılar dilerim.

      Sil

Uyuyan Bir Adama Sadece Rüyalar Gelir..