İngilizce Kelime Ezberlemek Quizlet ile Daha Kolay

Quizlet


Quizlet ile İngilizce kelime ezberi nasıl yapılır?



İngilizce'yi iyi derecede konuşabilmek için gramer bilgisinin yanında kelime bilgisinin de iyi olması gerekmektedir. Peki kelime haznesi nasıl geliştirilir? Kelime ezberlemek için kelime kartı uygulaması Quizlet'i kullanabilirsiniz. Kelime kartları oluşturarak kelime tekrarı yapabilir ve testler oluşturabilirsiniz. Yabancı kelimeleri ezberlemeniz quizlet ile daha kolay.

Üye Olma


Quizlet'e üye olmak için, quizlet.com sitesine veya mobil uygulamasına girip facebook ve gmail gibi farklı seçenekler ile üye olabilirsiniz. Kendim üye olurken Google (Gmail) seçeneği ile üye oldum ve üye olma işlemi birkaç saniyede bitti.


Quizlet


Kelime Seti Oluşturma


Ücretsiz olarak birden fazla kendi çalışma setlerinizi oluşturabilirsiniz. Mobil uygulamada “+” şeklindeki butona basarak kelime seti oluşturuluyor. Ben de Yds ve Genel İngilizce olmak üzere iki adet set oluşturarak çalışmalara başladım.

Mobil uygulaması gayet basit ve kullanışlı bir uygulama. iOS ve Android uygulamaları ile Quizlet'i istediğiniz her yerde özgürce kullanabilirsiniz.


Quizlet


Hazır Setleri Kullanma


Başka kullanıcıların oluşturduğu kelime setlerini de kullanmanız mümkün. Üşenmeden 300'e yakın kelime oluşturmuş kullanıcıların setlerini arama kısmından aratıp bulabilirsiniz. Yds için alakalı baya set buldum ve kopyala seçeneği ile kendi klasörüme ekledim.


Quizlet


Diğer Özellikler


Quizlet tüm bu anlattıklarımdan başka ekstra özelliklere de sahiptir:
 +  Oluşturduğunuz setleri dışarı aktarabilirsiniz.
 +  Tablo veya sözlük formatları ile bilgisayar çıktısı alabilirsiniz.
 +  Hali hazırda bilgisayarınızda bulunan word ve excel dosyalarınızı Quizlet'e aktarabilirsiniz.
 +  Mobil uygulamada rastlayamadım, ama web uygulamasında istediğiniz kelime setlerini birbiriyle birleştirerek (ör: meyveler ve renkler) karışık testler oluşturabilirsiniz.


Quizlet


 +  Kelimelerin telaffuzunu öğrenebilirsiniz.
 +  Quizlet çalışmalarınızı link olarak sosyal medyalarda paylaşabilirsiniz.
 +  Kelime eşleştirme, Gravity Game gibi eğlenceli oyun aktiviteleri ile oyun şeklinde kelime öğrenebilirsiniz.
 +  Doğru-Yanlış ve çoktan seçmeli gibi birçok farklı türde soru-cevap oluşturabilirsiniz.


Quizlet


Quizlet yabancı bir kelimeyi öğretmede gerçekten çok başarılı bir uygulama. Fakat uygulama sadece bununla sınırlı değil. Hayal gücünüzü kullanarak yeni çalışmalar ortaya koyabilirsiniz. Mesela; biyoloji terimleri, tarih soruları ve coğrafya konularında da kartlar oluşturarak derslerinize çalışabilirsiniz.

YORUM YAZ:

7 Yorumlar

  1. Gerçekten güzel bir uygulama. Uzun zamandır kullanıyorum ben. En güzeli de kendi kelime kartlarını oluşturabilmek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok beğendim uygulamayı. İngilizce çalışmak için Google Play Store'u kurcalarken gördüm. Birkaç gündür de kullanmaktayım, kelime çalışmalarında faydalı oluyor.

      Sil
  2. MERHABA Ben araştırmacı genç ☺. Bende Quizleti bayadır kullanmaktayım hatta üşenmeden hazırladığım setler bulunmakta. Mustafa bey BLOG ARŞİVİ'nde ki üçgen işaretlere basmak telefondan zor oluyor. Sadece bilgilendirmek istedim. Yazılarınızı kronolojik biçimde okumak isteyenler için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba araştırmacı genç :) Set hazırlayanlardan Allah razı olsun, emek var sonuçta. Arşiv kısmını da düzeltmeye çalışacam, ilginiz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. Güzel kelime setleri buldum, beğenebileceğinizi umuyorum.

    https://quizlet.com/quizlette4779494

    YanıtlaSil
  4. Telaffuzlar çok kötü.Telaffuzları nereden düzeltebiliriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telafuz için duolingo uygulamasını tavsiye edebilirim. İçerisinde birçok telaffuz egzersizleri barındırıyor.

      Sil

Uyuyan Bir Adama Sadece Rüyalar Gelir..