Microsoft'ta Staj Yaptım

Microsoft Yaz Okulu #aayazokulu

2 ay aradan sonra tekrar merhaba. Bu iki ayda bölümüm gereği yapmam gereken zorunlu stajlarımı yaptım ve yoğunluğum dolayısı ile de fazla yazı yazamadım. Bu yazımda ise Ağustos ayında yaptığım Microsoft stajımdan bahsetmek istiyorum.

Mayıs sonlarına doğru Microsoft'un stajerlik başvuruları başlamıştı. Seçileceğimi hiç tahmin etmememe rağmen bizden istenilen “Neden bu yaz okuluna katılmak istiyorsunuz?” başlıklı videoyu hazırlayıp gönderdim. Yanlış hatırlamıyorsam 7 Haziran günü Microsoft'tan beni teyit için aramışlardı ve 17 Haziran günü de seçildiğime dair bir tebrik maili göndermişlerdi. Stajım Ağustos'un 1 ile 26'sı arası olacaktı ve bende bu arada bir stajı daha okulumuzun Teknopark binasında bulunan Evosoft şirketinde yaparak tamamlamış oldum. 

Microsoft Ofis

1 gün öncesine aldığım hızlı tren biletiyle İstanbul'a doğru yola koyuldum. İlk günün sabahın da herkes gibi bende de büyük bir heyecan vardı. Eşya taramasından geçtikten sonra Microsoft binasına adımımızı atmış olduk. Eğitim salonu binanın alt katındaydı. Asansörle indikten sonra çok güzel bir eğitim ortamıyla karşılaştım. Böyle bir ortam da bulunmak gerçekten güzel bir his :)

Saat 9 olduğunda Microsoft genel müdürü Murat KANSU konuşma yaparak başladı. Teknik bilgilerle sıkmak istemem, ama bütün bir ayı özet geçecek olursam son teknolojilere dair neredeyse her konuda bir konuşmacıyı dinleme ve birçok ünlü markanın Ceo'larını görme fırsatı yakalamış olduk. Her şeyden önce güzel bir arkadaş çevresi edindik.

Beğendiğim konuşmacılar:
- Hamza Şamlıoğlu (BGA Güvenliği A.Ş İletişim Direktörü)
- Koray Kocabaş (yemeksepeti.com)
- Dilek Duman (Denizbank Genel Müdürü)
- Burak Aydın (Intel Genel Müdürü)
- Kaan Terzioğlu (Turkcell Ceo'su)
- Halil Aksu (Gelecekhane Ceo'su)
- Mesut Çevik (Donanım Haber)

Hugo - Tolga Abi

Ha bu arada Microsoft'un bize süper bir sürprizi oldu. Hatırlayanlar olursa eskiden “Hugo” diye bir çocuk yarışması vardı, programın sunucusu Tolga Abi de konuşmacı olarak bizimleydi :) Çok güler yüzlü ve yaşına rağmen baya genç gösteren birisi.

Microsoft Yaz Okulu #aayazokulu

Yoğun geçen Microsoft Yaz Okulu'nun ardından yaş pasta keserek bunu kutladık ve ardından sertifikalarımızı alarak vedalaştık. Bende eşyalarımı toplayıp Eskişehir'e geri döndüm. İstanbul genel olarak güzeldi, fakat sabah işe gidenlerin hızı Eskişehir halkına göre çok hızlıydı, bende birkaç gün içinde bu hıza ayak uydurmak zorunda kaldım :)

Zaman zaman stajda işlediğimiz konu başlıklarıyla ilgili yazılarımı paylaşacağım. Tekrardan görüşmek üzere :) 

Geleceğe yönelik çalışmalar hakkında verilen bir örnek hoşuma gitmişti son olarak onuda paylaşmak istedim.. 

Örneğimiz şu şekilde, bir ateş böceği geceleri ışık yayar ve bu ışığı mesela bir pil, yani enerjiyi ışığa dönüştürme yoluyla değil de biyolojik yapısının özelliğiyle yapar. Sonuç olarak bunu enerji harcamadan ışığı farklı şekilde yansıtmasıyla yapar. “Biyoenformatikçiler, artık ateş böceklerin DNA özelliklerini bitkilerin alt kısımlarına uygulayarak bedava sokak aydınlatması yapabilecekler.”   

YORUM YAZ:

12 Yorumlar

  1. Her yaz düzenliyorlar mı bunu öncelikli olarak sorum bu gerçekten kısa ama güzel bir deneyim geçirmişsin darısı başımıza :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yaz okulunu 10 senedir yapıyorlar ve seneyede tekrar olacak muhtemelen Emre. Okuduğu bölüm ve ders notu farketmeksizin her bölümden teknolojiye meraklı kişileri seçebiliyorlar. Acikakademi facebook sayfasını takip edersen yeni başvuruları öğrenebilirsin. Genellikle Mayıs'ın ilk haftası oluyor başvurular. İnşallah darısı başına, katılırsan güzel bir deneyim olur umarım :) Hayırlı bayramlar ayrıca :)

      Sil
  2. ilgililer için güzel bir deneyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alanında uzman konuşmacılar olduğu için hem iyi bir eğitim hemde dediğin gibi güzel bir deneyim oluyor :) Yazın boş vakti olan teknoloji meraklıları başvurabilir.

      Sil
  3. Merhaba Mustafa,senin için çok güzel bir staj olmuş. Staj genelde öğrencilerin korkulu rüyasıdır. Web günlüğüne yakışan harika bir yayındı. Bu arada fotoğraflarda sen de var mıydın? Kendini işaretleseydin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mustafa. Teşekkür ederim :) Her iki fotoğrafta da en soldakinin bir yanındayım, öyle denk gelmiş :) Pek net değil fotoğraflar malesef.

      Sil
  4. Bu tarz stajlarr bulunmaz nimet ki farklı orjinal olduğu kesin içeriğin beğenip çağırmışlar tebrik ederim seni .. Böyle fırsatların bol bol çıksın iş hayatında bunlar inanılmaz kar getirecek sana Bu tarz durumlar yöneticilerin daha çok dik katını çekiyor iş alımında ...

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim Mayıs )) Bu gibi yerler elbette daha farklı bir deneyim sağlıyor ve bana da iyi bir katkısı olduğunu düşünüyorum. Cv'mde de güzel bir etki bırakabilir, ama bence bunlar mülakata çağrılmam da etkisi olabilir diye düşünüyorum, yoksa iş hayatında geçmişte yapılan projeler, yabancı dil, iş deneyimleri gibi bir sürü özellik istiyorlar. Umarım herkes iş hayatında güzel fırsatlar yakalar ve iyi yerlerde çalışır :) Elimden geldiği kadar kendi alanımda girişken olmaya çalışıyorum :))

    YanıtlaSil
  6. Ol ol Çünkü çağı yakalamalısın sürekli değişiyor ve bunları istiyorlar en iyisini yapıyorsun ilersi için hepsi yatırım Artık Üniversiteli olmak yetmiyor çünkü çok var farklı olmak sıyrılmakta gerekli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum, hatta Üniversiteli olmak veya yüksek diploma notu artık önemini yitirmeye başladı. Kişi kendini ne kadar geliştirebilirse ilerde o kadar şanslı oluyor. Zamanı boşa harcamamak lazım, lakin tembellik kanımızda var :)

      Sil
  7. Harika bir staj olmuş.İnsanın istediği bir yerde istediği staj yapabilmesi herkese nasip olmuyor malesef.Güzel bir deneyim olmiştur😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, Microsoft'taki insanların samimiyetlikleri olsun, edindiğimiz arkadaşlıklar ve bir daha belki göremiyeceğim kişileri orada görmek konusunda harikaydı. Çok şükür ki güzel bir deneyim oldu benim için :)

      Sil

Uyuyan Bir Adama Sadece Rüyalar Gelir..